wordpress weboldal webáruház készítés

A WordPress-nek van egy nagyon jó megoldása azok számára akik költséghatékonyan szeretnének webáruházat készíteni vagy készíttetni. Ez nem más, mint a Woocommerce.

De miért is piac vezető a WordPress webáruház megoldása?

Egyszerre lehet költség hatékony és professzionális minőségben létrehozni webáruházat, miközben nem kell milliós költségekkel számolni. Akár egy kattintással aktiválhatod saját weboldaladon a Woocommerce bővítményt, ha már rendelkezel WordPress weboldallal.

A webáruház modul kezelése 100%-ban megegyezik a WordPress kezelésével, ezért zökkenőmentesen tudod ezt is kezelni.

Milyen funkciók találhatóak meg egy alap WordPress webáruházban?

Termékek kezelése. Ez ugye alap feltétel egy webáruház esetén. 😊 Ugyan olyan játszi könnyedséggel tudsz akár 50.000! terméket feltölteni a webáruházba mint egy blog bejegyzést megírni. Megtudod adni a termék nevét, több féle leírást készíteni. Tudsz beállítani normál és akciós árat, akár időzítve is!

Tudsz egy vagy több termék képet feltölteni. (Erre még visszatérünk később 😉)

Ha például ruhákat árusítasz a webáruházadban, van rá lehetőséged, hogy úgynevezett variálható terméket hozz létre. Ez annyit jelent, létre hozol egy Piros pulcsi terméket. Ez ugye nem csak egy méretben kapható, így mint variálható termék, könnyedén felvihetsz hozzá méreteket, tetszőleges mennyiségben. Minden variációhoz külön-külön árat, leírást és termék fotót tudsz beállítani. Ezzel nem lesz 36 db ugyan olyan piros pulcsi a webshopban, csak egy. Így a vásárlók is könnyebben eligazodnak és neked is könnyebb a termékek kezelése. Természetesen a variációnak nem csak méretet tudsz megadni, a lehetőségek végtelenek.

A következő nagyszerű opció a készlet kezelés. Betudod állítani, hogy az adott termékből (variációknál külön-külön is) mennyi van készleten. Ezt figyeli a webáruház és ha fogyóban van egy termék, arról emailben értesítést küld neked. A vásárlókat is értesíti, ha egy termék elfogyott. Ilyenkor több opció is rendelkezésre áll. Például megtilthatod a rendelés leadását erre a termékre. Ilyenkor nem tud rendelést leadni a vásárló a webáruházban. A másik megoldás, hogy értesítést küld a vásárló részére, ha újra elérhető a termék, illetve készlet hiány ellenére is lehet rendelni a webáruházban az adott termékből.

Termékek kategorizálása. Több termék esetén erősen ajánlott kategóriákba rendezni a termékeket. Ezt minden terméknél külön-külön betudod állítani melyik kategóriában vagy kategóriákban jelenjen meg. Ezeket a kategóriákat is Te hozod létre, ezért maximálisan szabad kezet kapsz a kezelésükben és a létrehozásukban.

WordPress webáruház Woocommerce

Szinte bármilyen fizetési módot igénybe vehetsz.

Alapértelmezetten 4 féle fizetési mód áll rendelkezésre a webáruházban.

Utánvét – Itt a fizetés kézpénzben történik a termék átvételekor.

Banki átutalás – Sima bankiátutalással rendezik a termék vételárát, az általad megadott banki adatok alapján, amit rendszer automatikusan elküld a vásárlónak, ha ezt a fizetési módot választja.

Csekkes fizetés – Ez Magyarországon abszolút nem elterjedt fizetési mód.

PayPal – Amennyiben rendelkezel PaPal fiókkal, azt is hozzá tudod kapcsolni a webáruházhoz és így akár bankkártyás fizetés is lehetséges lesz. 2022-ben ez a fizetési mód is nagyon kedvelt és elterjedt nálunk is.

Természetesen van lehetőség bankkártyás fizetési módra a Woocommerce webáruházban, ehhez viszont rendelkezned kell ehhez szükséges szerződéssel a bankoddal! Majdnem minden hazai banknak van már bővítménye amivel a webáruházadat össze tudod kapcsolni a bank rendszerével. Itt viszont már jelentősebb kiadással kell számolnod mint a bank felé, mint a bővítmény készítője felé és esetleg egy fejlesztő felé is aki beállítja neked ha Te nem vagy biztos magadban.

Megérkeznek az első vásárlók. Ők regisztrálnak a webáruházadban, hogy vásárolni tudjanak. A rendszer automatikusan eltárolja az általuk megadott adatokat, amire a szállításhoz, számlázáshoz és fizetéshez szükséges. Mindenkinek lehetősége van saját adatai szerkesztésére, törlésére.

Rendelések nyomkövetés. Ha már megtörtént a vásárlás, erről Te és a vásárló is emailben kap értesítést. Minden fontosabb mozzanatról küld emailt a vásárló részére a webáruház. Ilyen például a rendelését megkaptuk, fizetés megtörtént, csomagja úton van, stb. Te nem fogsz minden mozzanatról emailt kapni, csak is a rendelés leadásáról. 😊

A vásárlók minden rendelésüket nyomon követhetik a saját profilukban amennyiben belépnek a webáruházba. Itt nem csak az aktuális rendelésüket tekinthetik meg, hanem már korábban leadott és teljesített rendeléseik is megjelennek. Így akár pár kattintással újra megtudják rendelni az adott terméket.

De mi a legnagyobb erőssége a Woocommerce webáruháznak?

A SEO! Woocommerce magasan veri a bérelhető és akár! az egyedi fejlesztésű webáruházakat keresőoptimalizálásban. Az alap beállítások között is megtalálod egy alapszintű SEO beállításához szükséges opciókat, ebben tovább segítenek neked az akár ingyenes SEO bővítmények is. Ezzel minden a Google számára fontos információt meg tudsz adni a termékedről és webáruházadról.

A teljesség igénye nélkül pár példa:

  • Egyedi termék név
  • Egyedi termék leírás
  • Termék kép tartalmazza a termék nevét (ha nem így nevezted volna el a képet)
  • Vásárlói vélemények
  • Stb.

Ha webáruházat szeretnél engedd meg, hogy segítsünk neked céljaid elérésében!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ez a rövid leírás csak a jéghegy csúcsa. Ennél sokkal-sokkal többet tud és többet lehet kihozni egy WordPress alapú Woocommerce webáruházból. Az itt felsorolt funkciók és opciók a legalapabbak.

Újabb posztban megpróbáljuk felsorolni azokat a további funkciókat amit tud még a Woocommerce és a hozzá kapcsolható bővítmények.