Marketing - WordPress Master

Marketing

blank
2018.02.13.
wordpress-weboldal-keszites2.jpg

A weboldalak és kiemelten a webáruházak biztonságára egyre több figyelmet fordít a Google. A Google Chrome böngésző fejlesztése során ezt is figyelembe veszik. A webhelyek minősítésének fokozatos átalakításával abba az irányba terelik a fejlesztőket és a weboldal, webáruház tulajdonosokat, hogy álljanak át a biztonságos HTTPS protokoll használatára a látogatók biztonsága érdekében.

Kezdetekkor csak a biztonságos oldalak esetén jelent meg a bizalomépítő zöld lakat, aztán a 2017 januárjában kiadott, 56-os verziószámú Chrome böngésző már a “nem biztonságos” jelzéssel látta el azokat a weboldalakat, webáruházakat amelyek nem titkosított HTTP protokollon személyes adatokat kértek el a felhasználóktól.

A múlt héten napvilágot látott információk szerint a 2018 júliusában megjelenő 68-as verzió már minden olyan oldal esetén figyelmeztetést fog megjeleníteni, amely HTTP kapcsolaton keresztül kommunikál, attól függetlenül hogy éppen kér-e adatokat a látogatóktól.

 

Nagy valószínűséggel a többi böngésző is hasonlóan fogja a jövőben “minősíteni” a weboldalakat, webáruházakat.

 

Kasza Norbert
WordPress Szakértő
+36203536848
info@wpmaster.hu


blank
2017.08.03.

Ha megkérdezel egy webshop vagy egy egyszerű weblap tulajdonos, hogy mik a céljai, amit az online marketingben el szeretne érni, a követezőket válaszokat szoktam kapni:

„Szeretném a tartalmamat a fő kulcsszavamra optimalizálni”

„Az én oldalam legyen első helyen a Google-ben”

„Nagyobb forgalmat akarok terelni a weboldalamra”

Hogy ezeket a célokat elérjük vagy megközelítsük eléggé mélyre kell ásni a keresőoptimalizálásban.

Először is mi az a SEO?

Egy nagyon leegyszerűsített válasz:

A weboldal optimalizálása a keresők számára.

A Google-nek és a többi keresőnek úgynevezett feltérképező robotjai vannak. Ezek a kis botok átkutatják az oldalunk minden szegletét és ha valami újat, szokatlant vagy éppen hibát találnak rajta, akkor azt jelzik nekünk vagy a helyzetnek megfelelően cselekszenek. (Büntetnek, figyelmeztetnek, vagy éppen jutalmaznak.)

Tehát meg kell ismernünk, hogyan térképezik fel a keresőkrobotok (crawl robotok) az oldalunkat.

A keresőrobotok tanulmányozása persze nem tartozik a főbb folyamatokhoz, viszont érdemes tudni, hogyan gondolkodnak ők.

Sajnos csak felületesen ismerjük a robotok működését, mivel a Google évente kb. 600 szor változtat az algoritmusán. De, hogy mit változtat, persze azt nem köti az orrunkra. Az a legféltettebb üzleti titkokhoz tartozik.

A Google Crawl Budget – avagy az oldal feltérképezési hányadosa

2017 januárjában Gary Illyes Google alkalmazott ki posztolta, hogy minden oldalnak van egy úgynevezett crawl budget-je.

A Google két részre osztja a crawl budget-t:

– A feltérképezés gyakorisága

– A feltérképezés intenzitása vagy a tempója.

 

Azt viszont tudnunk kell, amikor a robotok az oldalunkat vizsgálják,akkor valamilyen szinten megterhelik a szervert, ezáltal lassul az oldal.
A Google nem akarja az oldalunkat túlterhelni a feltérképezési folyamatával ezért kinek milyen technikai háttere van szerver részről, annak függvényében lesznek a robotok aktívak vagy éppen visszafogottak.

Crawl Rate Limit – vagyis a feltérképezés intenzitása

blank

A rate limit fékentartja a keresőrobotot, hogy ne lassítsa az oldalt és ne végezzen túl sok műveletet (request) az oldalon egy időben.

Ha az oldalad nem annyira népszerű, akkor a robot hamar végezni fog a munkájával, mert tudja, hogy nem lesz baj, ha lelassúl – úgysem nézi sajnos senki.

Crawl Demand vagyis a feltérképezés intenzitás

blank

 

Ez egy fontos tényező a keresőoptimalizálásban. Mivel a keresőóriás azt mondja:
ha egy tartalom népszerű és friss, akkor a robotnak nagyobb az „igénye” arra, hogy beszkennelje az új tartalmat.

Itt egy összefoglalás, hogy miről is van szó:

A feltérképezési arány és a feltérképezés iránti kereslet együtt határozza meg a crawl büdzsét, ami arányos a Googlebot által keresett és feltérképezendő URL-címek számával.

Egyértelműen azt akarod, mint weblap tulajdonos, hogy a robotok az oldalad minden szegletét térképezzék fel és persze azt is akarjuk, hogy a robotok is akarják a mi oldalunkat.

Hogyan használhatjuk ki a crawl büdzsénket, hogy javítsunk a SEO-n?

A Google egyet akar: a legjobb keresési eredményeket adni a felhasználóknak.
Ha tudsz neki segíteni ebben, meg fog téged jutalmazni.

1: Gyorsítsd fel az oldalad

A webhely gyorsasága kulcsfontosságú a keresőoptimalizálásban és az oldal feltérképezésében egyaránt.

Mindenképpen dolgozz rajta, hogy a weboldal betöltési ideje és a szerver teljesítménye gyorsabb és jobb legyen az átlagtól.

Ezáltal a robotok nagyobb intenzitással tudják az oldalad feltérképezni, mert marad még bőven a teljesítményből annyi, hogy a felhasználói élmény ne csökkenjen.

blank

Tehát ha gyorsul az oldalad, azáltal nő a crawl budgeted is.

Mielőtt bármit is tennél végezz el egy pingdom tesztet.

blankItt a hozzánk legközelebb eső tesztelési helyszín az Stockholmban van. Így emiatt a betöltési idő nem lesz teljesen pontos, viszont közelítő értéknek tökéletes.

Az optimális betöltési idő 0,5 és 2 másodperc között van.

Mennyit tesz 1 másodperccel hosszabb betöltési idő?

blank

Ne feledd! 2 másodperc a tűréshatár. Igyekezz ettől jobb eredményt elérni, hogy a robotok minél intenzívebben dolgozhassanak az oldaladon.

Szerver lekérdezés (request)

Az oldaladnak lehetőleg kevés requestnek kell lennie. Az átlag érték itt 99.

Ha ettől kevesebb van, az szintén jó pont.

blankHa a 99-es érték alatt vagy az jó, viszont ha 0-50 között az meg még jobb.

Így érhetsz el optimális vagy annál jobb lekérdezési értéket.

Hogyan lesz az oldalad még gyorsabb?

1: A design

A trendi csilli villi design ugyan szép, de nem praktikus.

Legyen praktikus és egyszerű a weboldalad!

– Az első lépés a gyorsítás felé, hogy engedélyezed a gzip tömörítést.

  • Redukáld a képek számát, ami nem fontos azt töröld le.
  • Optimalizáld a weblapodon lévő képeket méret és felbontás szerint (Image SEO)Mielőtt feltöltöd a weboldaladra a képeket, tömörítsd őket ezzel a webes tool-al vagy ha már felkerültek a weblapra, akkor ezzel a WordPress pluginnal tudsz zsonglőrködni.

Végül a weblapod kódolását kell átnézni javascript és css optimalizálás miatt. A legjobb, ha erre megkérsz egy programozót és kifizeted az 1-2 óra munkáját. Vagy ha bevállalós vagy, akkor magad is kipróbálhasz WordPress pluginokat. Wp-Rocket (magyar fejlesztés) vagy a W3 Total Cach-t.

2: Feltérképezési hibák (crawl errors)

Google Search Console-ban tudsz utána nézni, hogy a robot tapasztalt-e valamilyen szerver vagy oldallal kapcsolatos hibát.

Ha belépsz a search consolba akkor a jobb oldalon lesz a crawling menüponton belül a crawling error almenü.

blankHa a google szerver hibát talál, pl. túl sok volt a szerver válaszideje és emiatt nem sikerült a vizsgálat, akkor azt meg tudod nézni.

Hogy ezeket a hibákat elkerüljük, ugyanebben a menüpontban a Fetch as Google menüpontot használva beszkennelhetjük az oldalunkat, úgy, mintha azt a Google robotjai tennék.
Ha a teszt szimuláció után minden rendben van, akkor valószínűleg nem lesz bajunk, amikor a Googlebotok élesben mászkálnak majd az oldalunkon.

3. Óvakodj a duplikált tartalomtól

A Google nem szereti ezért harcol is ellene.
Gondolom kitaláltad, hogy ez sem tesz jót a crawl büdzsédnek.

4. Növeld a népszerűséged:

Minden oldal fő célja, hogy minél több látogatója legyen, ezáltal nőjön a népszerűsége.

Tehát minél jobb a tartalmad és annak a népszerűsítése, annál jobb lesz a crawl büdzséd is.

A tartalmad népszerűsítése történhet a közösségi médiában vagy linkek szerzésével más oldalakról. (Linkbuilding startégiák)

– A népszerűség egyik fő eleme, hogy legyen mindig friss, rendszeres tartalmad. Ez nem azt jelenti, hogy minden nap szükséges posztolnod.
Vannak persze olyan iparágak, ahol ez fontos, de átlagosan ez nem szükséges. A hangsúly a rendszerességen van.

blank

Pár trükk, amivel frissen tarthatod az oldalad:

  • Írj friss tartalmakat. Ez a leghatásosabb módja, hogy „friss” legyen az oldalad.
  • Legyen rendszeres az írásod. Ami egyszer frissnek számított az idővel elavult lesz.
  • Frissítsd a meglévő tartalmad. Adj hozzá kiegészítéseket, videókat, új képeket vagy linkeket. A robotok észlelni fogják, hogy valami változás történt és újra be fogják olvasni az oldalt.
  • Csinálj új aloldalakat. A Google a fejlődés elkötelezettje és azt szereti látni, ha más is az. A jól menő oldalak növekednek fejlődnek. Hozz létre te is új témájú aloldalakat, hogy a te oldalad is növekedjen.
  • Szerezz rendszeresen frissített oldalakról linkeket, így a te oldalad is fog kapni egy kicsit ebből a frisseségből.

Konklúzió

A Google a legjobb tartalmat akarja a felhasználóinak adni. Erre keres társakat (oldalakat). Tehát  Ő segíteni szeretne neked, hogy több emberhez eljuss, mert a célotok közös.

Viszont ha akadályokba ütközik, akkor keresni fog olyan partnereket, akikkel könnyebben el tudja érni a közös célt. Ha benne vagy a játékban és megadsz minden támogatást a Googlebot-oknak, ők is fognak neked segíteni, hogy a büdzséd nagyobb legyen. Ez a te érdeked is.

A bejegyzést írta:

Szakál Zsolt

https://bergluftmarketing.ch

https://seo-kepzes.hu


blank
2016.09.28.
wordpress-weboldal-keszites1-1280x720.jpg

A 7 leggyakoribb hiba honlapoknál


Sok kisvállalkozás küzd azzal a problémával, hogy nem jönnek a megrendelések és a vevők. Ha Te is közéjük tartozol, akkor neked szól írásunk! De akkor is érdemes elolvasni, ha már sok ügyfeled van és szeretnéd őket hosszú távon megtartani.

Mi lehet az oka, hogy nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy eltervezted? Sok esetben a sikertelenség egyik oka a nem megfelelő online megjelenés.

Vajon mi a 7 leggyakoribb hiba honlapok esetén?


1. Túl hosszú domain név: hogyan jegyezzék meg az éncégem.marinéniszolgáltató.hu domain nevet a látogatók?

2. Egyediség hiánya: miért téged válasszanak 500 másik ugyanolyan honlappal rendelkező cég közül? Hiszen éppen ugyanolyan olcsó havidíjas vagy ingyenes oldalad van, mint a többieknek…

3. Túl sok szín, forma, vizuális esztétika hiánya: szerinted mit gondolnak a termékeidről és szolgáltatásaidról, ha 10 szín és 5 betűtípus van a honlapodon?

4. Túl sok vagy kevés információ, adat, kép: hogyan találjon meg bármit is a látogató, ha te magad sem tudod, hogy hol van, ha egyáltalán rajta van a honlapon?

5. Keresőoptimalizálás hiánya: hogyan találjanak meg a potenciális ügyfelek az Interneten, ha a Google sem tudja, hogy hol vagy?

6. Frissítés hiánya: miért nézzék meg újra a honlapodat és miért keressék újra a termékeidet, ha te hátradőlsz és várod a sült galambot?

7. Nem reszponzív a honlap: az emberek 60-70 %-a mobil eszközön internetezik, ha az oldalad nem megfelelően jelenik telefonon vagy tableten, szerinted mit fognak gondolni cégedről vagy termékedről?

Ha mindezeket a hibákat elkerülöd, kijavítod, akkor honlapod segíteni fog, hogy több ügyfeled és megrendelésed legyen!


blank
2016.09.28.
wordpress-weboldal-webaruhaz.png

A webáruházakat négy típusba soroljuk: bérelt, egyedi programozású, ingyenes webáruház motorral készített és fizetős webáruház motorral készített. Ahhoz, hogy elemezni tudjuk melyik típusnak mik az előnyei és hátrányai, ismerni kell azokat a szempontokat, melyek befolyásolják a működést és a költségeket.

A költségek között fontos megkülönböztetni kezdeti és üzemeltetési költségeket. A kezdeti költségekhez tartozik a licenc díj, mely a webáruház szoftver díja. A kezdeti költségek másik része a testre szabási költség, mely a tervezés (például grafika) és az egyedi igények megvalósításának költsége. A harmadik rész a feltöltési költségeket tartalmazza, azaz a termékadatbázis létrehozását. A folyamatos, üzemeltetési költségek három részből állnak. A domain és szerver költség általában a legalacsonyabb költségek. A tartalmi karbantartás (pl. új termékek feltöltése, hírek) és az informatikai karbantartás (folyamatos fejlesztés) költségei, mint hosszú távú költségek jelennek meg. Az egyes webáruház típusok elemzésénél a következő szempontokat vesszük figyelembe: kezdeti licenc költség, testre szabás, fejlesztői támogatás, egyedi funkciók, folyamatos fejlődés, garancia. Az 1. táblázatban jól látható, hogy melyik típusú webáruház, milyen előnyökkel és hátrányokkal jár. Egy kezdő vállalkozásnak lehetséges, hogy az alacsony kezdeti költségek miatt bérelt vagy ingyenes motorral működő webáruház tűnik a legjobb megoldásnak. Ha viszont hosszú távon gondolkodnak, akkor egy kicsit nagyobb befektetéssel fizetős motorral működő webáruházat készítettnek, mely az előzőekhez képest több egyedi funkciót és magasabb szintű fejlődést tesz lehetővé. Az egyedi programozású webáruházakat általában olyan tőkeerős vállalatok alkalmazzák, akik a magas kezdeti és működtetési költségeket tudják finanszírozni. Ezek a webáruházak, ahogy a nevükben is szerepel, egyediek, egyetlen hátrányuk – saját tapasztalat alapján – hogy ha a programozó cég valamilyen oknál fogva nem tudja tovább működtetni, akkor nehézkes tovább fejleszteni, hiszen ettől egyedi programozású.

  1. táblázat: A webáruház típusok jellemzői
Bérelt Egyediprogramozású Ingyenes webáruházmotor Fizetős webáruházmotor
Kezdeti licenc költség nincs magas nincs közepes
Testre szabás egyszerű bonyolult közepes közepes
Fejlesztőitámogatás van van nincs van
Egyedifunkciók korlátozott van korlátozott van
Folyamatos fejlődés korlátozott korlátozott korlátozott van
Garancia van van nincs van

Webáruházakkal szemben támasztott követelmények, elvárások

A webáruházakkal szemben támasztott követelmények közül először a jogi szempontokat vizsgáljuk. Nagyon fontos, hogy az üzemeltetéshez szükség van egy vállalkozásra és olyan tevékenységi körre, mellyel az e-kereskedelem végezhető. Speciális termék forgalmazása esetén szükség van szakhatósági engedélyre is. Az áruház üzemeltetőjének beazonosítására és az ügyfélszolgálat eléréséhez szolgáló adatokat, valamint a vásárolással kapcsolatos információkat is elérhetővé kell tenni, a vevők számára, melyek a következők:

  • Név, székhely, levelezési cím.
  • Nem természetes személy esetén a kereskedést képviselő neve és telefonszáma, e-mail címe.
  • Adószám, cégjegyzék szám, vállalkozói igazolvány szám, nyilvántartó cégbíróság neve.
  • Az áruházban megvásárolható termékek, vagy szolgáltatások ismertetése.
  • Rendelési, szerződési feltételek:
    • termék házhoz szállításának költsége,
    • szállítási határidő, szállítás mód,
    • a regisztráció és vásárlás menete,
    • garanciális feltételek,
    • 14 napon belüli, indoklás nélküli elállás lehetősége,
    • az elállási jog gyakorlásának menete,
    • felhasználó által megadott adatok kezelése.

Ahhoz, hogy a webáruház vásárlókat is hozzon, számos más követelménynek kell megfelelnie. Nagyon fontos, hogy jól áttekinthető és könnyen kezelhető legyen. Ehhez elengedhetetlen az egyszerű és a forgalmazott termékekkel összhangban levő design. A szövegezés során figyelni kell a helyesírásra, a stilisztikára és a tipográfiára, hiszen ezek nagyban hozzájárulnak a működés sikeréhez. A kezelhetőségnél figyelembe kell venni az ergonómiát: a lényeges részek, mint például regisztráció, termék kategóriák, könnyen elérhetőek legyenek, a megrendelés során az egyes lépéseknek egyértelműek legyenek, stb. Ahhoz, hogy a potenciális vásárlók megtalálják a webáruházat, nagyon fontos a keresőoptimalizálás és a folyamatos marketing tevékenység, valamint mivel egyre többen vásárolnak mobil telefonon vagy tableten, a reszponzivitás is elengedhetetlen.

e-kereskedelem trendek

Egy kutatás szerint az online vásárlók száma 2014-ben Magyarországon 3,4 millió fő volt, mely az összes internetező 72 százaléka. A hazai kiskereskedelem több mint 3 százalékát teszi ki az e-kereskedelem, leginkább számítástechnikai eszközöket, könyveket, ajándékokat és ruházati termékeket vásárolnak a fogyasztók online módon. A vásárláshoz a legtöbben asztali számítógépet vagy notebookot használnak, de egyre többen intézik online vásárlásaikat mobil eszközön. 2013-ban a magyarok 10 százaléka használt valamilyen mobil eszközt internetes vásárláshoz, de ez az arány gyorsan változik. A PayPal és az Ipsos legújabb kutatása szerint a mobilis kereskedelem 2013 és 2016 között 42 százalékkal bővül világviszonylatban, míg ez az érték a teljes e-kereskedelem tekintetében 13 százalék. A kutatásban 22 országból 17500 főt kérdeztek meg.
https://www.webshopexperts.hu/webaruhaz_sajat_vagy_berelt_rendszer
https://startuzlet.hu/blog/webaruhaz_nyitas_jogi_feltetelei_fontos_tudnivaloi


A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.

Ezek a cookie-k szükségesek ahhoz, hogy a webhely működjön, és nem kapcsolható ki a rendszerünkben.

Az oldal működtetéséhez az alábbi technikai cookie-ek szükségesek
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Összes tiltása
Összes engedélyezése